האם ליצור שיטת קניין רוחני לשיטת האימון שבה אני משתמש

שלום לבאי הבלוג,

אני מעוניין לשתף אתכם, בהחלטה שאני צריך לקבל, הנוגעת לקניין רוחני.

רקע קצר,

אני מאמן לאיכות חיים. את הידע הראשוני על אימון רכשתי בקורס קצר בן שלושה חודשים שהעבירה רשת הולמס-פלייס. מאז אני עוד מעט שנתיים מאמן לאיכות חיים בהולמס. לאחרונה אני גם מאמן באופן אישי. במהלך השנתיים הללו נחשפתי למאות אנשים, כשהמטרה היתה לאפשר לאותם אנשים ליצור את השינוי שהם מבקשים בחייהם.

הידע הראשוני שאתו יצאתי מהקורס, לא הספיק לי לעבודה שאותה התבקשתי לעשות. לכן התחלתי לקרוא חומר מקצועי, ואימצתי דיסיפלינות שונות כמו Motivational Interview ו-Cognitive Behivior treatment. אבל גם מצאתי שכל הדיסיפלינות הללו לא הספיקו, ולכן ופיתחתי שיטה חדשה המבוססת על המודלים הקוגניטיבים שפיתחתי בעבודת הדוקטורט, וכן על הידע הרחב במדעי המוח שצברתי במהלך השנים.

במהלך האימונים שהעברתי בהם אנשים, היו גם אנשים שטופלו אצל פסיכולוגים שונים (גם פסיכולוגים קוגניטיבים), והיו גם אנשי מקצוע. כמעט אצל כולם התגובה היתה, שיש פער עצום בין התהליכים ומהירות התהליכים שמתרחשים, ונראה שהאפקטיביות של השיטה גבוהה ביחס למצאי בשוק.  אשת מקצוע שפועלת בתחום והגיעה אלי, עברה תהליך קצר, והתגובה שלה היתה "אה… איך עשית את זה כל כך מהר?" כשהפנים שלה היו מביעות הפתעה רבה.

נראה שבשיטה שאני מפתח יש משהו אפקטיבי מאד ויחודי מאד. כאשר התכוונתי לפתוח את האתר החדש שנועד לפרסם את האימון שאני עושה, ביקשתי לתת שם לשיטה. בחרתי שם, ואז אז אנשי המקצוע שעזרו לי לבנות את האתר הציעו, שכדאי שארשום על השיטה פטנט, כי לדעתם, בעתיד אוכל להתפרנס ברווחה גדולה אם אהפוך את השיטה לקניין רוחני.

להפיכת שיטה לקניין רוחני, יש השלכות רבות. והיה חשוב לי להתייעץ עם אישתי על הנושא. אישתי החליטה שכדאי שננהל על כך דיון אקלי.

אתם מוזמנים להצטרף לדיון באקלי. הדיון יערך שם, ולא כאן. אם אתם מועניינים להשתתף בדיון, אנא הרשמו לאקלי, ולאחר מכן היכנסו לקבוצה Moral society ושם לדיון "האם ליצור קניין רוחני". בבלוג אפשר לדון על שאלות בנושא הדיון והמתודה.

טל

Facebook Comments

One thought on “האם ליצור שיטת קניין רוחני לשיטת האימון שבה אני משתמש

  1. ארן רהט

    טל,

    נכנסתי לאתר, נרשמתי לאקלי. אחרי כמה דקות של נסיון להבין איך המערכת עובדת התייאשתי.

    לא הבנתי איך מצטרפים לקבוצה. (אאל"כ זה כלול בfollow)

    כל אתר כזה **חייב** שיהיה דף FAQ או דף עזרה.

    בקשר לשאלה של קנין רוחני

    כמה דברים,
    אחד אתה תמיד יכול לפתוח אחרי שיצרת. אם את מתחיל פתוח אתה לא יכול לסגור. אם אתה אכן חושב שמה שפיתחת הוא יחודי, כדאי לפחות בהתחלה להיות סגור ולפתוח בהתאם לתנאים.
    בנוסף רשום קנין רוחני לא מחייב שאחרים לא יוכלו לפתח. כדאי לשים לב לעוד נקודה, כל שינוי שמוכנס לתוך לינוקס והופך לחלק "רשמי" עובר אישור של לינוס.
    שנית למרות שקוד פתוח עובד לא רע באינטרנט עוד לא ממש ניסו את זה בסיטואציות כמו שאתה מתאר.
    שלישית לאנשים יש יותר כבוד כלפי מה שהם משלמים, ובהשלכה לשיטה שהיא אכן שיטה (קנין רוחני וכו') יש סיכוי לזכות ביותר הערכה ויותר אנשים שרוצים להשתלם ולהפוך מדריכים בשיטה שפיתחת.
    לגבי ההוצאה, אני לא יודע מ המצב הכלכלי שלך, אבל זו נראית לי הוצאה סבירה לצורך הגנה על משהו שיקר לך חשוב לך ומספק לך פרנסה. מה גם שסביר שזה הוצאה מוכרת מה שקצת עוזר.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *