עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – יבשם טוען לתנאים טובים, וסמדר מציגה ראיות לכך שזה לא נכון

יבשם טען לתנאים טובים לסטודנטים. זאת תגובתה של סמדר:
טל, מה שהוא כתב לך פשוט לא נכון, אני אפרט לגבי כל תנאי בסוגריים מרובעים [], ולי לעומתו יש הוכחות בצורת תלוש משכורת:

"תנאי ההעסקה של הסטודנטים העובדים כמדריכים בגן המדע הם מהטובים מסוגם במשק הישראלי. בין היתר:

•    מדריך העובד יום שלם משתכר – 29 ₪ לשעה [3 שנים עבדתי בגן- וליום שלם, שהוא בד"כ יום חג, השכר לשעה היה 28 לשעה הראשונה ו- 21 לכל שעה נוספת. מעולם לא קיבלתי 29 לשעה].
•    מדריך המוזמן לשעות מעטות משתכר – 35 ₪ לשעה [מדריך שהוזמן לסיור של שעתיים קיבל 70 ש"ח, גם אם הוא חיכה שעתיים לפני זה לקבוצה. מדריך שביצע פעילות אחרת קיבל 90 ש"ח ל- 3 שעות, שוב- גם אם הוא חיכה עוד שעה- שעתיים לקבוצה. ימי הולדת נמשכים כ- 5 שעות, בימי שישי אחה"צ, ועליהם קיבלנו 120 ש"ח].
•    תשלום בעד שעות השתלמות – 29 ₪ לשעה [אני מוכנה להציג ליבשם מייל מאחת המנהלות שלי, מלפני חודש- בו היא כתבה לי שהשכר על השתלמות שאנו עוברים הוא 24 ש"ח לשעה. זה גם מה שקיבלנו].
•    השכר משולם בראשון לכל חודש בעבור החודש הקודם [השכר שולם עד כה בראשון לחודש, עבור ימי עבודה שהחלו חודש וחצי לפני].
•    כל שעות השהות של המדריכים במוזיאון – משולמות [עד כה לא שולמו לנו שעות על שהיה נוספת, גם אם כתבנו זאת במסגרת שעות העבודה].
•    המדריכים מקבלים החזר הוצאות נסיעה על-פי החוק. ביום שישי אחר הצהרים – הסעה הבייתה [עבדתי יותר ימי שישי מכל מדריך אחר- אף פעם לא קיבלתי הסעה הביתה. גם לא החזרי נסיעה, למרות שגרתי ק"מ וחצי מגן המדע והגעתי לשם באמצעי תחבורה שונים. אני ועוד כמה מדריכים].
•    במידה ונפלה טעות בעבר, מבוצעים החזרי הוצאות נסיעה רטרואקטיבית כנגד הצגת הוכחות [איזה החזרים בוצעו? מישהו ביקש ממני להציג הוכחות? מתי? איזה הוכחות אתה רוצה? מישהו שומר חשבוניות נסיעה במוניות שירות לשלוש שנים?]".

טל, זה רק סעיף אחד שהיה לי זמן להגיב אליו. הטענות שיבשם כתב- הן השינויים שהם עשו בחוזים האישיים לאחר 3 חודשי מאבק- ועדיין הם לא מוכנים להתחייב שהתנאים האלו ישמרו. אף מדריך מההתארגנות- לא קיבל את התנאים האלו.

אבל כמו שעמי כתב- יש פה טחינת מים מאסיבית, ופעולת "קופי+פייסט" מתמידה.

יבשם מגיב:

אלה הן טענות המדריכים לגבי העבר. בעקבות שיחה עם המדריכים (ללא צורך במחאות והתארגנויות) נבחנו הטענות האלה. רובן אכן נמצאו נכונות וצודקות, ולפיכך תוקנו כמפורט . הודעה על כך נמסרה למדריכים בכתב לפני זמן רב.

Facebook Comments

2 thoughts on “עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – יבשם טוען לתנאים טובים, וסמדר מציגה ראיות לכך שזה לא נכון

  1. סמדר

    אלו הן עובדות, ולא "טענות המדריכים".
    הודעה על כך נמסרה למדריכים לפני חודש, במייל, בצירוף הבהרה כי מי שלא יחתום על החוזה האישי החדש- לא יוכל לעבוד.
    זאת תו"כ התעלמות מוחלטת מטענות נוספות ורבות שלנו, ובהתחמקות ממו"מ עם נציגות התאגדות העובדים, שיבשם טוען כי "המכון מכיר בה", אך שומר לעצמו את הזכות להתנהל כראות עיניו.

    Reply
  2. נדב

    כיצד המדריכים "נהנים" מהתנאים החדשים שההנהלה קבעה אם הם מנועים מלעבוד כבר 6 שבועות?

    יש לציין כי ישנם סעיפים בתנאים החדשים המהווים הרעת תנאים מבחינתינו. עוד יש לציין כי ההנהלה מסרבת להיפגש עם נציגות העובדים ולשמוע את שאר הבעיות שישנן בתנאי ההעסקה.

    למרות זאת, הבהרנו להנהלה כי אנו מוכנים לחתום על הסכם המעגן את התנאים החדשים ולסיים את הפרשה המיותרת הזו. ההנהלה כמובן מסרבת.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *