עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – תגובה לטענה של יבשם

יבשם טען ש"חוזה קיבוצי אינו דרך מיטבית להעסקת שלושים עובדים שמבצעים עבודה בהיקף של ארבע משרות מלאות."

העובדים, ואנשי כוח לעובדים עונים:

סמדר חזן

"החוק מאפשר להעסיק עובדים בחוזה אישי"- החוק גם מאפשר לעובדים להתאגד במידה ועמדו בתנאים הבסיסיים לכך. אנחנו עמדנו. המכון עדיין לא מוכן לנהל איתנו מו"מ.

2. "אנחנו לא מקפחים את העובדים שמועסקים בחוזה אישי"- עד עכשיו קיפחתם. אם לא היינו מרימים את קולנו, דורות של מדריכים עוד היו ממשיכים להיות מקופחים. גם בחוזים החדשים יש בעיות רבות, וגם שם מקופחים המדריכים המדופלמים (חלקנו לומדים לדוקטורט), המדריכים הותיקים (חלקם עובדים 8 !!! שנים), המדריכים המצטיינים במיוחד, המדריכים שגרים במקומות שעליהם המכון לא משלם החזרי נסיעה ועוד.

3. "אין סיבה כלכלית למחאה"- אנחנו לא תאבי בצע, והסוגייה הכלכלית מעולם לא הייתה בראש מעיינינו. אני יודעת שקשה מאוד לדובר ולשאר קברניטי המכון לקבל זאת, אך מטרותינו הן עיגון זכויותינו למען המדריכים הבאים ולא רק בשביל הכיס הקטן והמסכן שלנו. אנחנו אנשים בעלי אידיאה ועקרונות, אחרת היינו פונים להייטק ולא למדע.

4. "אין צורך בהתאגדות, כיוון שאנחנו נוהגים בהגינות וביושרה"- הנחתום מעיד על עיסתו? בשיחה עם סגן מנהל המכון נאמר לנו כי החוזים האישיים יוכלו להשתנות בעתיד- כראות עיני ההנהלה. אם לא תהיה התאגדות- זה בדיוק מה שיקרה.

5. "שום כוח לא יגרום לנו לתת את מה שלא מגיע"- יבשם אפילו לא יודע מה אנחנו דורשים, ולכן הוא לא יכול לדעת מה מגיע ומה לא. הנושאים שהעלינו בפעם האחרונה שהגענו כנציגות, היו בסיסיים ומעטים, ודרשנו פגישות נוספות לצורך העלאת בעיות נוספות. אני אגלה כאן כי אחת הדרישות שהתכוונו להעלות היא בדיקה תקופתית לאיבחון סרטן העור לכלל המדריכים שעובדים שעות רבות בשמש, דבר אלמנטרי בסוג עבודה שכזה. אם יבשם חושב שדברים כאלו לא מגיעים לנו- אוי לנו ולחברה שלנו.

6. "כך בונים חברה טובה יותר"- חברה טובה יותר היא חברה בה רוב האנשים מרוצים. רוב העובדים מרוצים. חברה טובה היא כזו שבה הבוס לא אומר לעובד "לא טוב לך- תתפטר", אלא מנסה לשמוע ולהבין את טענותיו בפתיחות, ואף לתקנן. חברה טובה היא חברה המכילה אנשים עם מודעות חברתית ומוסרית, הלוחמים על עקרונותיהם- למען דור העתיד ולמען הכלל. חברה טובה יותר היא חברה שבה בעלי הכוח וההשפעה לא מנצלים את כוחם לרעה- ומנסים למנוע את ייצוגם המשפטי של החלשים מהם. 

עמי וטורי, יו"ר כוח לעובדים

א – החוק לא מבדיל בין 10 עובדים, 50 עובדים ו 1000 עובדים. כולם זכאים להסכם קיבוצי ועל כולם יכול לחול הסכם כזה.

ב- בגן המדע מגיע מיספר המאוגדים ללמעלה מ 30 וההסכם אמור לחול על כ 50 איש שזה לא מעט

ג- בניגוד למה שנאמר סך המישרות המלאות על העובדים עולה בהרבה על 3-4 מישרות חלק מהעובדים עובדים לבדם בתקופות מסוימות מישרה כימעט מלאה

Facebook Comments

2 thoughts on “עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – תגובה לטענה של יבשם

  1. המשקיף

    יבשם ידידנו ממשיך להוליך את הציבור שולל כפי שהוא עושה זאת נאמנה בחודש האחרון. בדבריו כי חוזה קיובצי לא מיטיב עם העובדים= עפ"י מה הוא קבע עובדות אלו? הוא לא אמור לבוא בדין ודברים עם העובדים לפני שהוא מחליט מה טוב ומה לא?
    אם הוא טוען שאין הם מקפחים עובדים החתומים בחוזה אישי, אז מה מקור הפחד שדבק בו ובכל הפמליה סביבו לחתום על הסכם שיהווה גושפנקה לדבריו.הרי ידידו של יבשם, סגן הנשיא ישראל בר יוסף דאג להבהיר לעובדים שהוא המעסיק והם העובדים והוא רשאי לשנות את החוזה בכל עת שיחפוץ לעשות כך ללא נתינת דין וחשבון אודות מעלליו. האם מילותיהן של ההנהלה הן מהשפה אל החוץ? כנראה שאי חתימה על הסכם מעידה על התשובה.
    הדובר טוען שהחוק מאפשר להעסיק עובדים בחוזה אישי אך הוא שוכח להזכיר שהחוק מחייב להכיר בהתארגנות עובדים ועוד שהם מייצגים יותר משליש מהעובדים במקום העבודה.
    טענותיו לגבי אלפי עובדים (הגזים קצת הייתי אומר,כנראה במחשבותיו הוא דובר של כל התעשיות בארץ)המקבלים את המגיע להם אינן נכונות. העובדים במכון פוחדים להשמיע את קולם בגלל המורא שהוא ומר קובר מטילים עליהם.מי שעקב אחר התגובות בדיונים יכל לראות תגובות של עובדים במכון וייצמן שלא עובדים בגן המדע,שפשוט מוקיעים את התיחסות ההנהלה כלפי העובדים במכון. יבשם לא מספר כאן על זה שהם מפטרים עובדים ומוציאים אותם לפנסיה מוקדמת כי לא נח להם שהם מסתובבים להם בין הרגליים(אגב ,מי שלא לוקח את עצתם עובר מסכת יסורים די קשה שבסוף מאלצת אותו להסכים)
    מכון וייצמן ידוע בכך שהוא מנסה להתייפיף בפני הציבור אך את כל הדברים הלא טובים, בלשון המעטה, שקורים שם הם מטאטים מתחת לשטיח. ראה- מקרה הניסויים בקופים ומעילת כספים גדולה שהתרחשה לפני מספר שנים, שבה היה שותף סגן הנשיא והפרשה הושתקה ע"י ההנהלה.
    בתקווה לעתיד טוב יותר!

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *