עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – אופיר שואל ויבשם עונה

חברים שלום, אחת מטרות הבלוג היא לאפשר דיון ציבורי סביב המאבק של עובדי מכון ויצמן.

מגיב בשם אופיר שאל את יבשם, הדובר של מכון ויצמן את השאלה הבאה:

יבשם שלום.

אבקש תגובתך לשלטים שהציב מכון וייצמן בחזיתו כהכנה להפגנה ב7/12 .

האם אתה באמת יכול לומר שמישהו מהמדריכים זכה לתנאים אלו טרם ההתארגנות ומניעת העבודה?!?!

מספיק עם השקרים.

יכולתם לציין שאלו תנאים המוצעים כעת לעובדים, כדי להניא אותם מזכותם החוקית להתארגן, למעשה אף אחד ממסורבי העבודה לא זכה מעולם לתנאים הללו.

אמירת שקר, חזור ושוב, לא תהפוך אותו לאמת.

ויבשם ענה

התנאים שתוארו בשלטים הם תוצאה של בדיקה שבוצעה במכון דוידסון לאחר שיחה של מנכ"ל המכון עם כל (או לפחות רוב) המדריכים. הבדיקה נעשתה ברצינות, וחלק גדול מהטענות שהועלו בשיחה נמצאו נכונות – ותוקנו. יותר מזה: בכמה מקומות התנאים שופרו מעבר לדרישות המדריכים. לא היה צורך בהתאגדות או במחאות. שיחה פשוטה ועניינית הספיקה. המדריכים קיבלו הודעה בכתב על התיקונים והשיפורים שבוצעו, אך למרבה ההפתעה והאכזבה, כמה מהם המשיכו להפיץ בציבור מידע שקרי על התנאים שכבר אינם בתוקף.

Facebook Comments

3 thoughts on “עובדי ויצמן נגד מכון ויצמן – אופיר שואל ויבשם עונה

  1. עוד עובדת בגן

    יבשם בעצם מודה כאן- שלמרות שנרשם על השלטים כי:
    "אלו התנאים ה"פוגעניים" להם זכו המדריכים",
    אלו בעצם התנאים המשופרים שניתנו להם לאחר תלונותיהם (החלקיות).

    המכון ניסה לשפר את תדמיתו הציבורית ולספר לכולם כי המדריכים תמיד זכו לתנאים אלה, מה שיבשם מודה כי הוא אינו נכון.

    אז מי בעצם שיקר פה?
    סליחה, לא נהיה בוטים- לא אמר את האמת.

    לגבי הטענה כי אנו מציגים מידע שקרי- זהו פרדוקס, מאחר ואנו מספרים על התנאים שהובילו אותנו לצאת למאבק- והם היו פוגעניים, איך שלא תסתכלו על זה.
    זה שהמכון החליט לשנות חלק קטן מהם, לא אומר שהם לא היו פוגעניים, מה שאומר- שהמדריכים לא שיקרו וגם לא ישקרו אם יספרו על התנאים להם זכו.

    מנכ"ל המכון שוחח עם 5 מדריכים, כולם חברי הנציגות, ולכן אי אפשר לקרוא לזה רוב, אבל בסדר- הנציגות מייצגת את כולם, אני שמחה שהמכון מסכים עם זה.

    יבשם מוזמן לגלות לנו איפה התנאים שופרו "מעבר" לדרישות המדריכים, כי אנחנו לא יודעים על זה.

    המדריכים קיבלו הודעה על התנאים החדשים בתוספת דרישה לפירוק ההתארגנות וחתימה על חוזה אישי חדש. וכמו שיבשם מצהיר- רק חלק מהטענות שונו.

    חלק גדול מאוד מטענותינו- לא נלקח בחשבון בכלל.

    Reply
  2. אזרח מודאג

    יבשם,

    אני חושב שמכון ויצמן אמור לקדם את המדע.שים לב למה שאתה אומר:לא היה צורך בהתאגדות או מחאות..
    " אבל העובדות מלמדות על כך שרק לאחר ההתארגנות של העובדים ורק לאחר שפרץ סכסוך עבודה ורק לאחר חודש ויותר שלא ספרתם אותם ורק לאחר שהם ערכו משמרות מחאה, ורק לאחר שהופעל עליכם לחץ תקשורתי ורק לאחר שראיתם שיש אמת אחת ויש חוק במדינה הזאת ורק לאחר שנוכחתם להבין שהעובדים בגן הם לא ערימה של כלומניקים אלא יודעים מה התמורה שלה הם ראויים וקשה להזיז אותם מהדרך הנכונה והחוקית בה הם הולכים וכל המפורט לעיל התרחש רק בגלל ההתאגדות של העובדים,רק אז מכון ויצמן הואילו להציע לעובדים חוזה חדש עם חלק קטן מדרישות העובדים וגם זה לווה במסכת איומים שדרשה מהעובדים לפרק את ההתארגנות. אז העיקר יבשם, טוען שלא היה צריך בהתאגדות ובמחאות.עוד הציבור עלול לחשוב שההנהלה הייתה מפסיקה את העסקה הפוגענית שלה בגלל טוב ליבם של הבית "החם והאוהב". בנוסף , לכל זה יבשם, לא מזכיר בתשובתו את הצהרתו של חברו ישראל בר יוסף שהצהיר בריש גלי שהוא המעסיק והוא שומר לעצמו את הזכות לשנות את תנאי ההעסקה בגן, גם לאחר החוזים החדשים, כראות עיניו כי הוא המנהל.אבל מה, רבותיי,יבשם טוען ,שאין צורך בהתאגדות וכפועל יוצא, בהסכם חתום.
    . נו אז אני שואל אותכם,האם אפשר לסמוך על הבטחותיהם של ההנהלה? הרי ברור ,גם ליבשם, שחייבים הסכם כתוב על מנת לא להיות תלויים בקפריזות של מר בר יוסף.שוב אנו עדים לזלזול של הנהלת המכון באינטלגנציה האנושית.נו יבשם עד מתי תמשיכו כך?? 👿

    Reply
  3. טל ירון

    חברים שלום, שימו לב לגבי אופי התגובות. ההודעה הנ"ל שונתה במקצת כדי להתאים להלכות מניעת לשון הרע.

    אנא המנעו מהעלבות, וכינויי גנאי. אנו רוצים לקדם חברה טובה, יותר, ולא נעשה זאת על ידי העלבה בוטה.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *