עושים קצת דמוקרטיה עממית

בימים בהם ההשפעה שלנו על הפוליטיקה הולכת ודועכת. בימים בהם ההון, השלטון ועד כמה חברים טובים, חוברים לשלוט ביחד במדינה. הגיע הזמן לעשות מעשה. לקום ולהתארגן, וללמוד כיצד אנו יכולים להחזיר את המדינה לבעליה החוקיים (כלומר, לנו).

ב 1 במאי, יערך בתל-אביב אי-כנס בנושא דמוקרטיה, בגן מאיר בתל-אביב. התאריך הוא אומנם יום הפועלים הבינ"ל, אך הוא גם נועד לסמן לנו שאם אנו רוצים ליצור חברה שבה לאדם יש ערך כאדם, עלינו להחיות את הדמוקרטיה. עלינו להחזיר את המושכות לעצמנו. האי-כנס נועד לחבר את כולנו, וליצור במה לרעיונות חדשים. האי-כנס פתוח לכולם, לאנשי ימין, לאנשי שמאל, לאנשי מרכז, לחילונים, לדתיים, לחרדים, למיעוטים ולמרובים… לכל מי שמעוניין בדמוקרטיה.

אי-כנס הוא כנס שהתכנים שלו לא נקבעים מראש על ידי וועדה מסדרת אלא על ידי המשתתפים שלו. כל אחד שרוצה בכך יכול להעביר סדנה, הרצאה, או פעילות דומה. דוגמה לאי-כנסים שהתקיימו בארץ הם אי-כנס גריק בנושא טכנולוגיות סביבתיות וכן אי-כנס בנושא משחקי מחשב.

  • הכנס נבנה על ידי משתתפיו – אין תוכנית מוכנה מראש, אין נואמים אורחים מיוחדים.
  • כל אחד מוזמן לבוא ולתרום – ראו בדף האי-כנס באילו אופנים.
  • הצעד הראשון שלכם: הרשמו לאתר – כך תוכלו לקבל עדכונים.
  • הוסיפו את שמכם לרשימת המשתתפים, עם תיאור קצר, וחשבו על תרומה:
  • נושא לשיחה, רעיון, דיון, הצגה, פרוייקט או אוכל.

הרשו לעצמכם להזמין את החברים שלכם. אם אתם בלוגרים, הפיצו את המידע הזה הלאה. הכינו שיחה, נאום או סדנא, ושתפו בה את כל החברים. הכנס הזה הוא שלכם, ושל כול מי שמעוניין בדמוקרטיה. אז בוא להיפגש ולעשות  קצת דמוקרטיה. גם אני אגיע לשם, כך שזאת יכולה להיות פגישה נחמדה, לכולנו.

אשמח לראות אותכם 🙂

טל

Facebook Comments

0 thoughts on “עושים קצת דמוקרטיה עממית

  1. האזרח דרור

    גם אני בא!

    הייתי שמח לראות נוכחות של עוד פעילים פוליטיים ושל פעילים חברתיים מתחומים שונים -כמו בלוגרים, אנשי קוד פתוח, אנשי התנועה הירוקה מימד, אנשי עיר לכולנו וכו'. לדבר הזה יש הרבה פוטנציאל.

    Reply
  2. ניצן

    לצערי אני לא אגיע, בכל זאת- גם אם בן 18 יש עדיין לימודים :P. אני מתנחם בעובדה שמחר אני נואם בתחרות "הנואם הצעיר" של רוטרי; בחרתי ב"חופש הביטוי ודמוקרטיה". תאחלו לי בהצלחה!

    נ.ב-
    תהיה מוכן לפרסם רשמים מהכנס, לאלה מאיתנו שלא יוכלו להגיע? יוערך במיוחד :).

    Reply
  3. טל ירון

    הי ניצן,

    המון הצלחה ניצן!
    אשמח כמובן להעביר רשמים. יחד עם זאת, יהיו לי יותר רשמים ומקום לדיון, אם אפגוש אתכם בכנס 🙂

    המון המון הצלחה!
    טל

    Reply
  4. ניצן

    קשים הם חייו של תלמיד תיכון… ובנוגע לתחרות- עכשיו חזרתי ממנה. הפסדתי, בתופעה שחוזרת על עצמה כבר כמה פעמים אצלי: אני מנצח בדעת הקהל אך מפסיד את השופטים.

    נו, אני מניח שעתידי בתור רטוריקן לא יוכרע באיזו תחרות כזו או אחרת אלא בעולם האמיתי. אולי מחר אני אעלה את הנאום שלי לבלוג.
    ותודה על ההסכמה לכתוב רשמים. הבלוג שלך הפך לקבוע אצלי בהזנות והוא מקור הנאה ולימוד בל יתואר (זה המונח הנכון?),

    ניצן.

    Reply
  5. טל ירון

    ניצן,

    חשוב שתזכור שבשכנוע חשוב הקהל, ולא השופטים….

    הייתי מציע לך גם להיזהר מרטוריקה. היא אומנם נחמדה ומשכרת, ונותנת לך כוח לשכנע הדיוטות, אבל היא מרחיקה אותך מהאמת. הייתי ממליץ לך לקרוא על הסופיסטים (שהיו המומחים הגדולים ביותר ברטוריקה), שנחשבו לטיפוסים שלילים מאד, שהרחיקו את קהלם מהאמת. הפילוסופים הגדולים, כמו אריסטו ניסו לפתח שיטות להתמודד איתם. אריסטו כתב ספר שנקרא "רטוריקה", שכל תפקידו להתמודד עם הרטוריקנים. הפילוסופיה תפקידה לחפש את האמת. יחד עם זאת, ניתן כמובן ללמוד דבר מה מתורת הרטוריקה, כמו איך להציג טיעון משכנע.

    אבל במקום ברטוריקה, אני מציע שנתמחה בתהליך שנקרא חיפוש האמת. אפשר לנהל אותו מתוך דיון, וחקירה. תמיד אשמח לחקור איתך ועם אחרים כאן בבלוג את האמת.

    תודה רבה על המחמאה. אני חושב שבחיפושנו המשותפים אחר האמת, נהנה שנינו מאד 🙂

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *