מתוך On Deliberation
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הנה כמה שאלות לדוגמה. אתם מוזמנים להוסיף עוד שאלות ותשובות.

מי שרוצה לכתוב באופן אנונימי, מוזמן לעשות זאת דרך הקישור הזה:הערות אנונימיות

אילו דברים היו טובים בקורס?[עריכה]

הקורס היה מעניין ונגע בהרבה תחומים וזוויות ראיה שאני לפחות באופן אישי לא הייתי נתקלת בהם או חושבת עליהם בכלל. הנושאים היו סביב אותו התחום אך בדרכים שונות זה היה נחמד מאוד. המצגות שלך היו מושקעות וברורות. כל המטלות בסופו של דבר תרמו והועילו לידע האישי שלי ונהניתי לעבוד עליהן. בנוסף, אני מאוד אהבתי את הדוגמאות שניתנו במצגות, שתרמו לנו להבין את הכח שיש בידינו כיום דרך האינטרנט. לפי דעתי, כאנשי תקשורת הקורס מאוד חשוב עבורנו על-מנת להראות לנו איך אנחנו יכולים לשנות דברים ולהשפיע על אנשים דרך המחשב, דבר שלא היה אפשרי בעבר. בעיני הקורס היה ממש כיפי וחוויתי. למדנו באופן מעשי ממש את האופן שבו העולם שלנו נראה והולך להראות- כולו מדיה אינטרנטית. חשיבות האינטרנט בחיינו והמקום שלו. למדתי לעשות דברים שתמיד פחדתי מהם- כמו לפתוח בלוג- תמיד הייתי חששתי מהתוכנות המפלצתיות האלה. אבל מסתבר זה לא כל כך מסובך ואפילו נחמד. זה גרם לי לתחושת הישג. אם להיות כנה, את לרוב המטלות לא התחברתי, אבל בסופו של דבר, ההתמודדות וההתנסות היו חוויתיים! נוסף לכך, התאמת חומר אקטואלי בשיעור והמצגות חידשו לי רבות.

בעיקרון על המטלות לימדו אותי באופן אישי איך משתמשים ברשת כדי לקדם את הרעיונות שלי, ולשתף.

לדעתי, הקורס היה מתרק וגרם לי להתנסות בדברים שלא נגעתי בהם בעבר. הבלוג היה חוויה מרתקת בעיקר, גם קבוצתי וגם אישית כאשר ניתנה לנו האופציה להביע את עצמנו כמו בסוג של "יומן". העבודה הקבוצתית גרמה לנו להתאחד ולהכיר אנשים שלא הספקנו להכיר מתחילת השנה ולחוות דברים מהנים מאוד יחד. כמובן, האפשרות להראות לנו שאפשר להגיע להמון תוך זמן קצר מאוד הראתה לנו לחלוטין את חשיבות האינטרנט.

העובדה שהקורס עסק בהבטים שונים בתחום האינטרנט נתנה פרספקטיבה כללית לגבי התפקוד שלו, החשיבות שלו היום ועל האפשרויות הרבות לעשיית דברים גדולים בתפוצה רחבה. המטלות עסקו בנושאים מרתקים ופתחו צהר לעולם חדש ומגוון.

הרבה מאוד היה טוב בקורס- במיוחד היכולת שלו לפתוח את הראש. לי יש הרגשה שהכרתי הרבה כלים חדשים, וגם אם הכרתי כבר כלים שדיברנו עליהם בקורס, היכרות מוקדמת, עכשיו אני מסתכלת עליהם באור אחר.

החשיפה לעולם הבלוגים היתה חשיפה מעניינת, למדתי המון ויש לי איזשהי שאיפה לפתח בלוג משלי ואף לחפש בלוגים שמעניינים אותי ולהתחבר אליהם... נושאי הלימוד בקורס היו מעניינים כיפיים שיעור קליל ומעניין.

אילו דברים דורשים שיפור?[עריכה]

לדעתי האישית, זמני המטלות. זה כמעט ובלתי אפשרי לרשום ערך בויקיפדיה או לפתוח בלוג אישי (במיוחד שאין לנו את הניסיון) בתןך שלושה ימים-בייחוד לאלו שהם שנים מתקדמות ומשלימים את הקורס החסר.. יש לציין שבהתחלה זה היה ככה ואז באמת באת לקראתנו ואפשרת שבוע ימים. לדעתי לקורס הבא תיתן יותר זמן, ככה גם ישקיעו יותר ופחות ילחצו.

בנוסף, לדעתי יש צורך להגביל את השעה ממנה ניתן להתחיל לרשום בויקיפדיה, כאשר יש אנשים שנכנסים מיד אחרי השיעור ומעמיסים את התשובות יש בניגוד אליהם אנשים שלומדים באותו יום עד שעה מאוחרת. וכשמגיעים בערב לא נשאר מה לרשום ואז יש את החשש ב"העתקה" או "חזרה על דברי אחרים"

לדעתי המטלות צריכות להיות יותר קלילות, הרגשתי שאני לא עושה את המטלה לצורך החוויה, אלא יותר כדי לסמן וי ולקבל ציון. גם הציונים צריכים להיות מתחשבים כי לפעמים הייתה הרגשה שאנשים כן התאמצו אבל לא קיבלו את הציון המגיע להם.

לדעתי, לגבי המטלה האחרונה, היה קצת חוסר סדר במי עושה מה בדיוק. במיוחד בגלל שהיינו קבוצה גדולה יחסית לגודל המטלה. היה צריך לדעתי לפרוט ליותר פרטים את המשימות השונות ולמנות אדם אחד שיפקח על כל הביצוע של כל המטלות וההתקדמות הכללית (סוג של להשתמש ב"חכמת הגאון").

היה בהחלט עוזר אם היינו מתחלקים לקבוצות קטנות יותר במטלה אחרונה. מעבר לכך- אם המשימה היא לשווק את הבלוגים שלנו, אני חושבת שהיה עדיף שנדע את זה עוד כשכתבנו את הבלוגים בהתחלה. אולי אפילו היינו מנסים לייצר איזשהו קו אחיד לבלוגים, ואולי אפילו מתחילים לחשוב כקבוצה כבר אז.

השיעורים האחרונים, על קמפיינים באינטרנט והמחאה החברתית, היו מרתקים לדעתי, והייתי שמחה לעוד שיעורים בסגנון.

כיצד ניתן לשפר את הקורס?[עריכה]

לדעתי צריך להיות יותר חיבור לקורס המקביל של עופרית. לי אישית הייתה תחושה שלמרות שהקורס מחולק ל-2 וכל חלק אמור להעשיר את הידע בתחום אחר - בכל זאת צריך היה להיות משהו משותף, ולי אישית זה היה חסר טיפה. בנוסף להיות ממוקדים יותר בנושא הדיגיטלי. אמנם השיעורים איתך ועם עופרית הבהירו לי שבמסלול הזה אני אבחר אבל לא באופן שלם ומודע. למה לעבוד על דברים מסביב אם אפשר להכין את התלמידים לשנה ב'?

=מה צריך לעשות כדי שתבינו את החומר טוב יותר?[עריכה]

האופן בו לימדת את החומר היה די חוויתי וברור, נהנתי מהעובדה שנתת לנו להשתתף ולחוות את דעתנו. עם זאת אולי כדי שהמצגות יהיו טיפה יותר ממוקדות וקצרות. סרטונים תוך כדי זה רעיון מצוין שמימשת.

החומר הועבר בצורה טובה מאוד!!

על מה עוד הייתם רוצים ללמוד?[עריכה]

לדעתי אפשר קצת להתעמק יותר בכל הנושא של גרפיקה ועיצוב ולאו דווקא שיווק באינטרנט או שימושי אינטרנט.. יותר שים דגש גם על איך צורה וצבע יכולים לשפר ולהוסיף למימד הדיגיטלי

מה חסר לכם כדי להחליט אם ללכת לדיגטלית או למסלול אחר?[עריכה]

אני חושבת שברוב המסלולים לא ניתן מספיק מידע לגבי אותו המסלול. כן הייתי שמחה לדעת יותר למשל במסלול הדיגיטלית, מה בדיוק לומדים, אופן הלמידה, אילו כלים אני מקבלת בסיום התואר והתאמה בשוק העבודה. במיוחד כשסטודנטים רבים משנה ב׳ וג׳ מדגישים שאין קשר בין הנלמד בשנה הראשונה לבין המשך המסלול הדיגיטלי(בלי קשר חשוב לי לציין שנהנתי ולמדתי הרבה בקורס) :)

לדעתי, בכל קורס "טועמים" ממש בקטנה את עיקרי הלימוד בשנה ב'. אפשר לדעת את הרעיון הכללי אך לא בפרט לדוגמא: לי אין חוש טכני, איך אדע אם אסתדר עם תוכנות לפיתוח אתרים ופוטושופ? היינו אולי צריכים להתנסות בזה קצת יותר וגם להבין טוב יותר את ההבדלים בין דיגיטלית לאסטרטגית.

היה חסר תרגול עם תוכנות מגוונות וחומרים יותר ממוקדים לגבי התואר עצמו.

החומר היה מעניין הועבר בצורה שגרמה ל100% הקשבה ועניין. לדעתי במטלה הסופית ניתן לחלק לשלוש קבוצות שונות שכל אחת בונה לעצמה את הבלוג הסופי ותחרות בין שלושתם... ככה כולם יוכלו לתרום ולהיות שותפים לעשייה... היה קצת בלבול במשימות האישיות במטלה הסופית...