מתוך On Deliberation
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
לקובץ המקורי(1,280 × 720 פיקסלים, גודל הקובץ: 310 קילו־בייטים, סוג MIME‏: image/jpeg)

ניצני משחקי הוידאו כבר פרחו ב1940 . אמנם הצמיחה הייתה איטית אך בהדרגה התרבות הפופלרית נחשפה לתחום והחל מ1970 (קונסולת המשחקים הראשונה האודיסאה יצאה לשוק) ואילך משחקי הוידאו הפכו לאחד מאמצעי הבידור הנפוצים והרווחיים ביותר עד היום.אותם המשחקים ששוחקו בקונסולות הללו נקראו בשם ה"חדשני"-משחקי וידאו.http://media1.gameinformer.com/filestorage/CommunityServer.Components.SiteFiles/imagefeed/featured/features/freetoplay/dc-universe-online-superman-heroes-screenshot.jpg

מדובר בתוכנה שמהווה משחק ומקיימת אינטראקציה מתמדת עם השחקן. עםה תפתחות הטכנולוגיה ומסך המגע הפכו גם טלפונים חכמים וטאבלטים לפלטפורמות למשחקי מחשב. יחד עם הקידמה הטכנולוגית גם עולם הגיימינג הפך להיות מגרש משחקים משותף וקטגוריית הmultiplayer.(שבעבר הייתה האופציה לשני שחקנים שיושבים אחד ליד השני לשחק זה לצד זה במשחק ספורט,יריות,הרפתקאות וכו)' הפכה למכוונת ובאמצעות שרת באינטרנט שחקנים שונים ברחבי העולם יוכלו לשחק יחדיו בעולם וירטואלי משותף. כיום ילד בן 10 בטימבקטו יכול להלחם כתף לכתף במשחק call of duty, (משחק יריות ברשת) בזמן שהוא יושב ומקשיב בכיתה מול סטודנט מהרווארד וכמובן לדבר אחד עם השני בזמן המשחק באמצעות מיקרופונים. בימינו קונסולות המשחק החדישות והמחשבים המפותחים מתפארים בהתקדמות משחקי הרשת שלהם, עם משחקים שבלעדיים רק אליהם וחנויות מקוונות של עזרים למשחקים שקונים בכסף אמיתי.גם ברשתות חברתיות התופעה מתמשכת. אפילו בפייסבוק רוב ההודעות שאדם מקבל הן הזמנות למשחקים. המגמה הזאת הובילה למצב של התמכרות. בילוי שעות על גבי שעות מול המשחקים. תחרות בינלאומית מי יהיה השחקן הכי חזק (cyberathlete professional league), ועוד תחרויות אשר סכומ יהכסף שמרוויחים שם הם גבוהים ולעיתים מאפשרים לשחקן להתפרנס מעיסוק זה.במדינות המזרח המשחקים כל כך פופולריים שהשחקנים החזקים ביותר נהיים סלבריאים בקרב הציבור הרח במתקיימים. כנסים מיוחדים המדברים על משחקי הרשת הללו ולרוב באים המכורים מחופשים לדמויות שהם אוהבים .במשחקי הרשת יש תופעה הקראת HACKS, פריצה, בה אדם משתמש בתוכנה לא חוקית כדי לעוות את חוקי המשחק ולהקל על שהייתו. האקרים לפעמים נתפסים על ידי יוצרי המשחק ומושעים מהמשחק אבל יעשו הכל כדי להיות הכי חזקים.

משחקי הרשת ההמוניים נחקרים על ידי מומחים מתחומים שונים. ההתמכרות למשחקי רשת והשלכותיה מוביולת לפגיעה גופנית ובריאותית(שעות על גבי שעות בישיבה מול מסך בוהק) ואף לפגיעות נפשיות ואפילו מוות (http://www.nationalturk.com/en/diablo-3-kills-teen-died-after-playing-diablo-3-for-40-straight-hours-22073).זה נכון יש ויכוח מתמשך וביקורות רבות המופנות אל משחקי הרשת האלימים וצמאי הכוח אך מאידך התחום ממשיך לצבור תאוצה ולא נראה כי מישהו ישנה את זה.

היסטוריית הקובץ

לחצו על תאריך/שעה כדי לראות את הקובץ כפי שנראה בעת זו.

תאריך/שעהתמונה ממוזערתממדיםמשתמשהערה
נוכחית09:06, 31 באוקטובר 2014תמונה ממוזערת לגרסה מ־09:06, 31 באוקטובר 20141,280 × 720 (310 קילו־בייטים)ילנה (שיחה | תרומות)
08:46, 31 באוקטובר 2014תמונה ממוזערת לגרסה מ־08:46, 31 באוקטובר 20141,280 × 720 (747 קילו־בייטים)Roytahar (שיחה | תרומות)ניצני משחקי הוידאו כבר פרחו ב1940 . אמנם הצמיחה הייתה איטית אך בהדרגה התרבות הפופלרית נחשפה לתחום והחל מ1970 (קונסולת המשחקים הראשונה האודיסאה י
  • אין באפשרותך לדרוס את הקובץ הזה.

אין דפים המשתמשים בקובץ זה.

מטא־נתונים