חופש ביטוי או חופש דת?

ראו את הקטע הבא מה-CNN, המתאר הפגנות שקרו היום בירושליים (17-04-2009).

קודם כל, מדוע אני לא רואה את הקטע ב-"הארץ" או ב- "Ynet" או ב"ערוץ 7"? האם יש כאן עניין שהתקשורת הישראלית אינה מעוניינת בו, או שמא פיסיפסתי משהו?

שנית, אומנם כמעט אין מידע בקטע, אבל האם זאת שוב הדגמה לכך שבאיסלאם אין סובלנות לאמונות של אנשים אחרים?

נראה לי כמו בעיה בנרטיבים, חופש ביטוי וחופש דת…

אשמח לדעתכם.

Facebook Comments

0 thoughts on “חופש ביטוי או חופש דת?

  1. ניצן

    המוסלמים שוב מוכיחים שרק להם מגיעות זכויות. חיילי צה"ל מוצגים כנאצים בעולם המוסלמי היא קריקטורת בסיס בעוד שכשמוחמד מתואר כטרוריסט הם מודיעים ש"חופש הביטוי ימחק מהעולם". כך באפגיסטן מקדשים בודהיסטים נהרסו, מוסלמים שהמירו את דתם מוצאים להורג וגם פה הם מנסים להשפיל אותנו עוד ועוד על ידי בליעה של מזרח ירושלים ושל הר הבית.

    Reply
  2. טל ירון

    הי ניצן,
    אני נוטה להסכים איתך. יש כאן בעיה חמורה מאד בעניין חוסר הסבלנות הדתית של האיסלאם, ואסור לנו להתעלם ממנה. זה קורה שוב ושוב. זה קרה בלבנון, זה קרה בדנמרק, וזה קורה בכל המקומות שאתה מציין. אני חושב שהתמודדות של דמוקרטיה עם הבעיה מוסלמית-ערבית, דורשת פתרונות חדשים, שעדיין לא חשבנו עליהם.

    יחד עם זאת, מעניין אותי האם התקשורת הישראלית העלימה את הסיפור, בגלל ההבנה שלה שאסור לתת לתעמולה הפלסטינית מקום? או שמא יש כאן בעיה אחרת.

    Reply
  3. ניצן

    התקשורת הישראלית כל כך מוטה פוליטית שזה אפילו לא נתון לחשד. הם משננים לנו כמה דברים:
    1. ליברמן הוא פאשיסט.
    2. ממשלת נתניהו היא ימנית קיצונית ותביא עלינו התנגשות עם ארה"ב.
    3. מתנחלים הם יצורים מוצצי דם וקרניים.
    4. לא מדברים על הצד המכוער של האיסלאם.
    עם 4 העקרונות הבסיסיים האלה, אין פלא שהם אינם מתעסקים בהפגנות מהסוג הזה. כך גם אין שום איזכור לתנועה האיסלאמית שפועלת בארץ או להכרזות שונות ומשונות של מוסלמים בעולם בנוגע אלינו (כמו עורכת הדין המצרית שקראה לגברים ערבים לאנוס נשים ישראליות כחלק מהמאבק בכיבוש).
    הבעיה עם האיסלאם היא שזו דת על סמי מרץ. כמו הנצרות בימי הביניים, גם האיסלאם עדיין לא עבר תקופות שיסרסו אותו וישפילו אותו. אם הגאווה המוסלמית הייתה פורצת מאה שנה קודם, סביר שעד עכשיו היו כבר מסרסים אותה. אולם כיום, עם התפיסות הפוסט-מודרניסטיות שמתפשטות כמו סרטן במערב, האיסלאם אינו חוטף את המכות האידיאולוגיות שהוא צריך.

    Reply
  4. טל ירון

    הבעיה היא שבדקתי גם בערוץ שבע, וגם שם לא מצאתי איזכור להפגנות.

    אני בהחלט מסכים שאנו לא מתעסקים עם הצד המאד בעייתי של האיסלאם. פעם קראתי כתבה שמראה כיצד האיסלאם מעורב בטרור עד צוואר (טרור ברחבי העולם המוסלמי כנגד מוסלמים אחרים).
    מצד שני, מדוע גם ערוץ 7 איננו מראה את ההפגנות הערביות? הרי לו יש עניין לעסוק בכך…

    Reply
  5. ניצן

    אכן, גם נכון. אינני יודע מדוע אף אחד מן הצדדים של התקשורת מראים זאת, אולי משום חוסר עניין (כי בוא נודה בזה- אם נראה לאנשים הפגנה כזאת, פה בארץ, הם פשוט יגלגלו את העיניים ויתהו "מה עוד חדש".

    בנוגע לאיסלאם- הוא באמת בעיה. לא קל לי להגיד את זה, כי בסופו של דבר זה להגדיר יותר ממיליארד בני אדם "בעייתים" על בסיס דת בלבד, אך לא ניתן להכחיש מה הדת הזאת עשתה לעולם. בדיוק כמו שאובמה ציין- האיסלאם עיצב את העולם ואת ארה"ב בפרט לעולם יותר מסוכן. בסודן נשחטת האוכלוסיה הלא-ערבית של המדינה על ידי כנופיות מוסלמיות, באיראן העם הפרסי נעשק על ידי מטורפים של אללה ובמדינות אחרות, כדוגמת סעודיה, מצב זכויות האדם דומה לזה שלפני כמה מאות שנים.
    והדבר הכי נורא בכל שקשור לכך, הוא שהאיסלאם בטוח שהוא צריך להתפשט! שהמוסלמים, על ידי מאבק תמידי, צריכים להפיץ את איסלאם לכל קצוות תבל! שלא כמו הנצרות, שכבר עזבה את הרעיון של טבילה בכוח (שאגב, לא מבוססים על כתבי הקודש שלה, שלא כמו האיסלאם) האיסלאם התחיל מחדש לשעוט לעבר הח'ליפות העולמית. משעשע לחשוב ככה, אך כשאירופה עומדת לטבוע תחת גלי הגירה איסלאמים והחתרנות של ארגוני טרור איסלאמים ממשיכים להתפשט, קשה לי לדבר על "מתונים" ו"קיצונים" באיסלאם ובמדינות ערב. כי בסופו של דבר האחד לא גרוע פחות מהשני.

    Reply
  6. חוד התער

    ממה שאני מבין, אין לערבים בעיה עם כך שתיירים נוצרים יבקרו בהר הבית. לכן זה לא ענין של סובלנות דתית אלא ענין לאומי. הפלשתינים לא מקבלים את הקשר של היהודים להר הבית, ובעיניהם כל ביקור של יהודי בהר הבית הוא לא עליה לרגל דתית אלא נסיון לבסס תביעה מסולפת ודריכה על האינטרסים הדתיים והלאומיים שלהם. הפלשתינים גם לא מכירים ביהודים כעם עתיק שמולדתו היא ארץ ישראל. העם שמולדתו היתה ארץ ישראל הוא בנו אישרא'יל, ראה כאן : http://www.maraah-magazine.co.il/show_item.asp?levelId=64286&itemId=687&itemType=0 .
    על פי דיווחים ממפגשים בין ערבים-ישראלים ליהודים, למשל בספר "של מי הארץ הזאת", כך גם ערביי ישראל.

    Reply
  7. ד"ר אוֹרי אמיתי

    חברים –

    הדתות האברהמיות-מונותאיסטיות מאופיינות בחוסר סובלנות באופן כללי.
    מי שחושב שהוא אישית יודע את האמת, עלול לפעמים לאבד את הפרופורציות ואת הראש.

    מסכים עם עניין התשובה הרעיונית שיש לספק לאישׂלאם – זו משׂימה המוטלת על כולנו יחד. התנאים נקבעו כבר לפני אלפי שנים : אנחנו צריכים להביא את עצמנו למצב כזה, בו אומות העולם תעלינה לרגל ציונה, ללמוד תורה ודרך-ארץ. הפרס, אם נצליח – שלום עולמי. ואומות העולם תלכנה בשמות אלהיהן, וגו' (מיכה ד).

    Reply
  8. טל ירון

    חוד,

    לא הבנתי מהתגובות האם אנו נחשבים בני ישראל או לו. מוזר לי שבקוראן תהיה התיחסות לבני ישראל, וזה לא יהיה אלינו. ברור לי שקידר מומחה בתחום, אבל צריך למצוא עוד מומחים שדעתם אינה תואמת עם דעת קידר. אני זוכר שקראתי בקוראן על בני ישראל וההתיחסות שם תאמה לבני ישראל התנ"כיים.

    ד"ר אמיתי,
    מסכים עם השורה הראשונה. לגבי הפיסקא השניה… אמן כן יהיה רצון מלפניו ומלפנינו, במהרה בימינו אמן.
    🙂

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *