השפעה בין לאומית ושיח בלוגרים

לאחרונה מצאתי אגרגטור בלוגים מעניין מאד העוסק בנושאים בין-לאומיים – Global Voices. בין יתר הבלוגים יש כמובן בלוגים העוסקים בסיכסוך הישראלי-פלסטיני, וכרגיל, הפלסטינאים משיגים אותנו גם שם מופתע.

מי שעורך את הבלוגים הללו מקפיד על כך שהדיון לא יהיה מתלהם, ולכן נוצר דיון מאד מעניין באתר. אלא שהתבוננות באתר, מראה שהישראלים כרגיל לא מבינים מהי תקשורת, וכיצד לקדם את ההסברה הישראלית. אנחנו נוטים להתנצחויות להתבכינות, לצעקנות ולנאומים מאשימים. ואנחנו לא מבינים שמולנו יושבים בני אדם שאין סיכוי שבעולם שיקשיבו לנו אם נמשיך לדבר בצורה כזאת. גם אם לא נשכנע את הפלסטינים והערבים, עדיין יש באתר לא מעט מאזינים ופעילי שלום מהעולם, שניתן להשפיע על ראיית העולם שלהם, אם רק נדע איך לדבר ולהציג את עמדתנו.

מניסיוני (ומהבנתי בפילוסופיה של הידיעה) יש מספר תנאים בסיסים שיגרמו לאנשים להקשיב לכם.

  1. האגו הוא המרכיב החשוב ביותר בשיחה. אם תעליב, תפגע תצעק וגו', אתה פוגע באגו של בן השיח שלך. לכן, לא בין השיח שלך, ולא הקהל מסביב יקשיבו לך. אסור לך לזלזל באינפורמציה שבן השיח שלך מביא. הרבה פעמים אנשים רואים באינפורמציה שהם מביאים אות לאמינותם. אם אתה תוקף ואומר משפט כמו "מה שאמרת כרגע הוא שטות", אתה פוגע באגו של בן השיח… וכאן תגמר השיחה. לכן, צריך לזכור…. תמיד אהבה, תמיד כבוד….ותמיד לחלוק בצורה מנומסת ולא פוגעת. רק כך יש סיכוי שמישהוא יקשיב לכם.
  2. הביאו עובדות, ופחות טון דמגוגי ומתנשא. קהל אוהב להאזין למי שמדבר ברגיעה על עובדות, ומאפשר לקהל להאזין בשקט ולחשוב בעצמו על המידע שהוצג לו. תן לקהל את הכבוד המגיע לו (אגו… כבר אמרנו?)
  3. תלמדו היסטוריה, תקראו הרבה ספרים… זאת לא בושה…. זה יפתח לנו את הראש, ילמד אותנו כמה לקחים שנמצאים בהיסטוריה (וכאלו לא חסרים), ולבסוף זה הכלי העיקרי להבחין את עצמך מעדת צועקי הסיסמאות. רק כך יש סיכוי שאנשים נבונים (שיש להם השפעה סגולית גבוה בבלוגוספירה) יקשיבו וישתכנעו.
  4. אל תתבישו להודות במה שנראה לכם כשגיאה של ארצכם או שלכם. כולנו בני אדם. כולנו טועים.
  5. תלמדו מבני השיח שלכם. גם הם מביאים חוכמה, לא רק אתם.
  6. תלמדו אנגלית (אני מודה שיש לי בכך בעיה)… זאת השפה הבינלאומית, ובלעדיה לא תתכן תקשורת והבנה כלל-אנושית.
  7. תיצרו קשרים חברתיים, גם עם בלוגרים ערבים. חברות ואהבה הן בסיס טוב לעבודה משותפת.
  8. תלמדו להציג את הצד הישראלי. אנחנו, הישראלים כל כך מתוסבכים, שאנחנו נותנים לכל אחד להגיד לנו עד כמה אנו טועים…. הגיע הזמן שנבין מה אנו עושים כאן, ולמה יש לנו זכות להתקיים במקום הזה…(אבל זה דורש דיון אחר… מאד מאד מעמיק)

שלכם,

טל

Facebook Comments

4 thoughts on “השפעה בין לאומית ושיח בלוגרים

  1. טל ירון

    אין לי מושג מי קורא ומה הנפח. די ברור לי שהתגובות פחות משקפות את כמות הקוראים, כיוון שהם קשוחים מאד בהקפדה שלהם על אופי התגובות.
    נראה לי שכוחו של האתר הוא בעיקר באיכות שלו, ופחות בכמות. אני אישית, מאמין שהוא ילך ויתפתח.

    Reply
  2. ג'אדו

    תשמע יש תוחנא כזות אני הורדתי אותה פעם ומחקתי כי זה לא ענין אותי .אבל יש תחפש בגוגל תמצא אני בטוח .ואני ערבי פלסטיני
    ואני שונא עד מאוות את ישראל
    אבל לא שונא את כול הישראלים אפילו יש לי חברים יהודים אבל
    הפוטקאים הישראלים שבכסנית
    לא יודעים שכול שעובר הזמאן השנא גדלה גדלה יותר ויותר.

    Reply
  3. טל ירון

    ג'אדו שלום,

    גם אני לא מאד אוהב את הפוליטקאים של הכנסת. אני מציע לכן שהדיון יהיה בנינו. בין בן אדם לבן אדם. האם אתה חושב שנוכל לקיים כאן דיון?

    טל.

    أنا أيضا لا أحب كثيرا من السياسيين. ولكن هل يمكننا ، كما شرف الرجل يتكلم خارج مشاكلنا ومحاولة لحلها؟

    تل

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *